måndag 8 december 2008

Öppna ditt hjärta så ser du mej



Det är titeln på en Di Leva låt som han sjön i  "Efter Tio" i fyran idag:

Jag önskar jag kunde skriva fort nog för att återge allt han säger

"Paradiset på jorden kan vara här om en sekund om vi bara vågar se varandra."

Han säger många kloka saker, ... om vi vågar öppna våra hjärtan.

Programmet finns på nätet. Lyssna till honom!

"Öppna ditt hjärta så ser du mej". Den handlar bland annat om de fokus som förälskelsen medför och hungern efter att få veta allt om den andra personen. 

När jag var i det här tillståndet senast slogs min värld i spillror. Längtan finns kvar. 

Personen som var föremål för min förälskelse och kärlek kunde inte se mej eller låta mej vara den jag är eller var då. Jag såg hur det hände och jag fick uppleva den låsta dörren gång på gång. Jag stångades och fightades. 
Även om jag låter mej faras illa i tron att skapa rättvisa tar jag ansvaret från någon annan.  Jag ska inte betala med mig själv. Det blir kostsamt och inte värt sitt pris. Det enda sättet är att backa och gå. Respektera mej själv för min egen skull är mitt enda ansvar. Men det verkade skrämmande att gå ifrån de rosenröda infreno jag var i. 

Inte kan kärlek se ut så här, tänkte jag. Det måste finnas ett sätt att nå in. Ett sätt att ställa allt till rätta.

Men inte var det att naken stå kvar som jag gjorde. Nog kom det fram en liten bit av mej till slut men fjuttig är den om man jämför med den som är jag. 

Våga gå mot det som skrämmer när vetskapen finns om vad som är rätt. Så ska rädslan krakelera och falla av bit för bit. 

Fram växer den vackraste stoltaste blomma, skälvande av energi - full av förväntan.




1 kommentar:

Comvidare sa...

Tänk att hitta någon som man inte behöver göra om....och ännu bättre - hitta någon som man inte måste göra om sig för!

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista