fredag 28 november 2008

Bloggland breder ut sig


Tre dagar utan internet var olidligt. Kommer hem från butiken med två välfyllda kassar mat för frys och kyl. Så där i farten, klåfingrar prövar uppgivet tangenterna ännu en gång, medan påsarna breder ut sig på köksbordet vid sidan om. Google lyser upp rummet och jag sjunker lycklig ner på stolen. 

Finner nya bloggar som jag aldrig tidigare besökt. Från fantastiska skribenter levereras allt som ryms under himlen i ord. Jag läser rasande vacker ren poesi eller skrattar högt fast jag är helt ensam vid min skärm. Men det sista jag känner mej är ensam. Så fantastiskt mycket vi rymmer vi människor. Jag menar, det är lätt att glömma när vi ses där ute och väluppfostrat anpassat oss efter alla normens regler. Jag förundras en smula och känner tacksamhet för att vi är så mycket mer än bara det man närmast ser.

Hallonen tinar och klockan är långt över midnatt.
Smala ögongluggar petar ner små rader och går ut!

Godnatt! 

5 kommentarer:

Grubblande Han sa...

Fint skrivet!

Comvidare sa...

Ah, så är det! Bra sagt och med vackra ord. Återigen en person som tycks ha tillgång till långt fler ord än oss vanliga dödliga. Bara att gratulera antar jag!

Comvidare sa...

Du förrsten. Du måste byta till rätt tidszon. Eller förresten, du får leva i vilken du vill men om du vill rätta dig i ledet så ska du göra följande:

1. välj inställningar/formatering/tidszon/(GMT+01:00)
2. klart

E sa...

Men du är ju en klippa! Tusen tack. Jag har undrat hela tiden=). kram

Pseudonaja sa...

Jag håller med. Bloggande är en livsstil. Jag har fått nya vänner, som du, som jag gillar väldigt mycket.

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista