fredag 28 november 2008

Fiasko i språkvård


Man har ju hört det där med att märkeshysterin kryper längre och längre ner i åldrarna. Varumärke kan väcka starka känslor.
Möjligen var det ett klart exempel på det som nådde mina öron i kväll.
Mysig fredag framför Idol. 
Reklam pausens första inslag visade en snygg platt tv, stor och stilig i pianosvart. Då kommer domen, blixtsnabbt som en pisksnärt från ingenstans.

 - Samsung suger balle!!!

Vad säger man? Man kan undra vad det är för product placering som ligger bakom ett sådant uttalande från en 13 åring. 


4 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Jag hade inte kunnat säga det bättre själv (förlåt, men jag skrattar som sjutton här).

E sa...

Jag skrattade också väldigt inom mej må du tro! Skönt att få dela skratt med någon . =)

Pseudonaja sa...

Hmmm, man kanske skulle köpa sig en Samsung...

Boris sa...

Kamrat 13åringen har säkerligen helt rätt och har tack vare timvis undersökande verksamhet på internet funnit detta. Eller så har du varit en dålig förebild och inte lärt snorisen källkritik utan vederbörande litar på vad den coola kompisen Pelle säger....

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista