tisdag 18 november 2008

Rensa i mansröran med feng shui


Kan de funka må tro?  Det är väl inte hur man rensar utan att man gör det som är poängen. Själv valde jag den utdragna varianten den här gången. Men nu får det vara nog!!
Mitt liv ska dammsugas fritt från dysterkvistar som vill stygga sig och bryta ner. 
Hur länge ska ens tankar grumlas och ens sinne vara dystert? 
Inte längre!! Let the sunshine in , the sunshiiiine iiin...tralalala.
Sjunga ska vara bra för att finna lusten till livet. Funkar säkert lika bra som feng shui. 

Jag måste säga att det är en tröst, en varm famn, ett tryggt knä att krypa upp i, en välsignad förmån att ha människor som läser och tar av sin tid att kommentarer mina tankar. Jag bugar och bockar i ödmjukhet. 

Vad som är den lite mindre charmiga sidan är dessa utmaningar som duggar alltför tätt. En hade räckt för att jag skulle tycka det var tätt. men jag hade med all säkerhet känt mig utanför och satt på undantag om ingen länkade till mig. Så, Tack Doktorandtankar(tusan , hur gör man när man länkar) för din omtanke, comvidare, nu äntligen kom jag loss. 

Följande regler är gällande:
Länka till den personen som har utmanat dej och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dej själv, både alldagliga och oväntade. Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

1. Jag är en obotlig tidsoptimist som vill mer än dygnet klarar av. Tvingas åka taxi fånigt korta sträckor för att inte irritera min omgivning eller kanske bara för att jag fått slut på ursäkter.

2. Jag förlorade oskulden genom att ringa en kompis och be honom "ställa upp" som försökskanin. Jag var som ni förstår den sista som hade denna kvar. Förutom att jag visste att han enligt egen utsago hade en hel del erfarenhet så tyckte jag att han var väldigt snäll och så hade han stans snyggaste rumpa, vilket han faktiskt har än idag.

3. Jag älskar allt som är prickigt. Allt från fåniga små block till toalettborstar, snygga slipsar och glada gummistövlar. 

4. Jag älskar inte bara att läsa böcker utan också att lukta på dom. Viker upp dom nånstans i mitten, sticker in näsan och känner deras historia och årgång. Allt från nytryck till antikvariatdoft med inslag av läderband. 

5. Jag hatar när någon tar oskulden på mina nya modemagasin och berövar mej känslan av tung, blank, och oläst och istället ger mej känslan av sliten omodern vårdcentral med hundöron och allmänt sladdrig utstrålning. 

6. Jag vägrar slänga kläder som någon gång i mitt liv uppfattats som snygga. Detta trots att dom är minst tre nummer för små. Jag kan när som helst lura i mej själv att dom ska komma att passa som handen i handsken igen. Särskilt om detta är en måndag, då är det hur många dagar som helst till lördag så om jag ligger i riktigt kan det gå, om jag verkligen vill.

7. Jag anses ha en rapp och pussig mun.  

Ja, de pinsamt att erkänna men ni har ju alla redan sett de uppenbara, de blir inte som det ska på länkfronten. Jag ska ordna detta snarast. Men sålänge får jag helt enkelt liksom manuell-länka om det nu finns nått som heter så.=/ 


14 kommentarer:

Fredrik sa...

Charmerande läsning.

Och ett stort tack för de fina ord du skev hos mig. Jag har blossat upp i röda kinder för mindre.

E sa...

Så bra=).

Lallis - liv och leverne sa...

Kul att läsa dina svar:)
Och ja; visst är det lite som balsam för själen när man ser att människor tänker på en och bryr sig om även såhär:)
Kram från mig till dig.
/Lallis

Anonym sa...

Skrattar... mysiga människa.
Så oskulden blev inplanerad :o)Fast då kanske det blev fantastiskt... hur kan det bli annat "med stans snyggaste rumpa" :o)

E sa...

Lallis, mm visst är det. Har du svarat på 7 frågor. Ville länka till dej, men jag kunde inte. Men du kan väl skriva ändå. Kram

InreRum, tackar tackar, glad att jag kunde roa.=)Fantastiskt och fantastiskt, förvåning kanske snarare var ordet. men "The beginning of a beautiful friendship" dock. Kram.

Fredrik sa...

Jag försöker använda dem så gott jag kan. :)

(skriver ett svar här för råkade göra den miserabla tabben att klicka "reject" när jag skulle moderera din fina kommentar. sorry..)

Pseudonaja sa...

Aaah, du sniffar också böcker? Det är nästan lika trevligt som att läsa dom.

Anonym sa...

Prickigt är min favorit också...svårt annars att se sig i spegeln varje dag ;) (jag har fräknar)
Men jag har en kjol med en liten volang. Den är Svart med vita prickar på och jag älskar den! Men den är en smula kort för en dam i min ålder :) Så den hamnar också till den där samlingen kläder som finns där i garderoben av kärlek.

Ha en trevlig helg:)

E sa...

pseudonaja - ja, visste är det! Känns skönt att inte vara ensam. Ska vi starta en sniffklubb kanske. Jag sniffar även annat ibland även om böcker nog är favvosniffet.=)

paljetten - Åh, gulligt med fräknar. Va mycket bättre det låter att säga att dom finns där av kärlek. De ska jag genast apa efter. Av kärlek, så fint! Men du kan väl ha den hemma och känna dej fi, och nu med alla leggings så kan man ha kortare kjolar än tidigare tycker jag. Bara man trivs dock.Svart med vita prickar har jag en slips som är. Det är inte dumt alls.

Anonym sa...

Jag är en lyckligt lottad människa som får vara med i denna underbara tjejens liv:)Inte illa att ha en så nice vänskap och hennes goda positiva råd alltid tillhands,kram kram

E sa...

Tack kära vän! Så paradoxalt att du skrev detta just idag när vi hade så svårt för att mötas. Det visste vi inte då när du skrev och inte har det heller hänt förut. När missförstånd trasslas upp, blir klara linjer och orden tydliga skapas starkare band. På kuppen fick vi öva oss i ärlighet, att säga som det är även när det är svårt i rädslan för att såra. jag ville inte såra dej och de gjorde mej feg och allt blev fel. Vi hörs snart min ängel.

Comvidare sa...

Du har varit efterlängtad. Bloggen är min största källa till att suga in det som är du. Du har inte varit särskilt genererös mot mig. Jag håller tummarna för bättring. För ju mindre du bloggar, desto med måste du ringa mig. Så det så!

E sa...

fniss och förtjusning...jag ska , jag lovar=)! puss sköna böna=)

Comvidare sa...

När jag kommer ner och hälsar på, tar du mig förbi sevärdigheten "stans snyggaste rumpa" då?

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista