fredag 10 april 2009

My french lover



När jag inte sitter i busskurer och gråter över svunnen dotter kan det hända att jag har det förträffligt fantastiskt. När jag hade snörvlat klart härrom dagen och konstaterat att man inte ska gråta över spillt barn kände jag tyngden av Chardonnay vin i väskan, bredvid ett par dvd filmer jag plockat med mig på vägen till bussen. Det "plingade" till i telefonen och S gjorde sig påmind genom en förfrågan om att intaga frukost nästkommande morgon i mitt sällskap på stans mest utsökta cafe. Mitt franska cafe på Klostergatan! 

Det var längesen vi sågs. Sågs och sågs, visst har vi setts, men inte ordentligt. Förstå mig rätt, vi har setts och språkats men vi har inte tagit oss tid att riktigt mötas på länge. Det gjorde vi igår kl 9.30 väldigt precis för att vara mig. Dom har en marmelad gjord på hallon och choklad. Efter att tungan vant sig vid den något udda smakkombinationen var det riktigt gott. S är en varm och söt person som är väldigt öppen och givmild med sig själv. Jag tycker om henne... mycket. 

3 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

För att få äta något ur den läckra disken kan du få låna en av mina döttrar en stund.... men bara en liten!! Stoooor kram från ett norr med begynnande vår.

Anonym sa...

Choklad är verkligen en källa till njutning. Om man lyckas hitta den perfekta stunden, den perfekta biten och kan sluta mumsa i rätt ögonblick.
Den bästa drycken till choklad (i min mening) är kallt friskt vatten, då kan man skölja munnen efter varje bit och få den där "första" smaken om och om igen:)

Jag blir glad av att läsa att du åter igen badar i sol:)
*kram*

Anonym sa...

Läckert! Och inget tröstar så bra som café och gott sällskap!

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista