fredag 9 oktober 2009

Jag glädjer mig helt vilt...


Men det är ju inte klokt, jag har till och med glömt mitt lösenord till min egen blogg! Fick pröva alla möjliga alternativ innan jag kom in. Likadant var det igår. Skamligt, säger jag bara.

Nu ligger fröken norr på ett nattåg från Stockholm och jag ska möta, ... eller kanske ska jag muta henne med något så att hon förlåter mig för att jag kommer att vara dödstrött och ha tandvärk och därför inte kunna möta henne med något super leeende. Jag skäms för att jag inte hunnit mangla hennes lakan, inte hunnit skura alla golv. Dammsugarn fick jag stänga av när dottern i panik tvingade mer mej på en stol för att hjälpa henne med en läxa som glömts bort. Det är konstigt med läxor, särskilt viktiga sådana för de är som om dom är satta på larm att ringa om påminnelse just som kroppen ska sättas i viloläge. Då, just då, ringer en envis vakna-ton i öronen.

Skulle behöva det där larmet själv ibland. Inte senare idag dock. Det blir lätt som en plätt att vakna när man vet att fröken norr ska kliva på Lunda scenen och gästspela en hel lång mysig
helg. Att det är lite rörigt i logen kan väl inte spela så stor roll, va!


Inga kommentarer:

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista