onsdag 11 november 2009

Behåll mjukisbrallorna på tills gärningsmannen är fast


Följande hot gick att läsa på uppsatt A4 med stora bestämda bokstäver i rött och svart. Brevid hängde ett likadant A4 fast översatt till engelska!

STULEN TVÄTT

Söndagen den 8:e november mellan klockan 12.00 och 16.30 försvann tre plagg från det vänstra torkskåpet.

Ett par gråspräckliga mjukisbyxor, en brun t-shirt, och ett par blåa joggingbyxor vill gärna åter till sin ägare.

Om plaggen inte återlämnas inom en veckas tid från och med idag kommer polisanmälan om stöld göras och bovärden kommer att underrättas.

(Vi är medvetna om att plaggen i farten kan ha åkt med i någon tvättkorg varför vi väntar med polisanmälan)


Varför vänta en vecka , tjuven hinner lämna landet i dom där gråspräckliga mjukisbyxorna.

5 kommentarer:

Boris sa...

Returnera genast mjukisbyxorna du stal.....

Anonym sa...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!

Anonym sa...

Hehe... den arga grannen är så där sträng med rättvis.

Comvidare sa...

Men Gud så roligt! Din tvättstuga? Kan du sätta upp en lapp intill som säger att de gärna får ta mina urtvättade gråa sladdriga byxor om de vill också. Belöning utfärdas!

(klarar du översättningen själv?)


Ps. verifieringen vill att jag skriver "haters" Ds.

Ebba G sa...

Oj, vilken tur att det inte var jag som stal dem... har nog varit skyldig många andra gånger. ..så de kan nog sitta på någon hemlös rumpa... inte min alltså, för jag har ju hem nuförtiden.

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista