lördag 3 januari 2009

Jesus var snygg ikväll


He is not just a pretty face!

Idag på Malmö Opera på första raden såg jag och dottern musikalen Jesus Christ Superstar.
Äntligen var dagen här när vi skulle se Ola Salo. Han sågs senast live förra sommaren då jag var tvungen att bära dottern för att hon skulle kunna se. Som tack, ett öronbedövande skrik rakt in i örat, i en timme. 

Vi bokade biljetter i juli månad och det kändes som den 3 januari 2009 var ungefär en evighet bort. Jag hade lovat fixa platser på första raden och eftersom jag satt på telefonen den där dagen när biljetterna skulle släppas kunde jag framgångsrikt infria mitt löfte. God fisksoppa med tillhörande glas vitt vin till mig, intogs på mysig restaurang före. Ögon lyste och spänningen var total. 

Jag fick lära mej ett nytt ord idag. "Tafsavstånd" Vi satt på tafsavstånd fick jag veta. Mitt modershjärta frös en stund. Hjälp, du är liiiite för ung för att vilja tafsa på honom där! Men sen kom jag att tänka på med vilka heta känslor jag själv spisade en viss Prince i ungefär samma ålder. Nu kändes genast prästsonen Salo som en oskyldig konfirmand.

Bredvid min stolta LP-samling med Prince ryms också en LP med Jesus Christ Superstar och det var med förtjusning som jag återigen fick uppleva Andrew Lloyd Webbers musik. Klart sevärd, fast sevärdast var nog tomteblosset i stolen brevid. 



3 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Jag fick ett presentkort på en valfri musikal i julklapp och du kan ju räkna ut vilken det blir. Men först får Salo och Co. resa på turné till Göteborg.

Jag älskar Ola Salo eftersom han har gjort ihopväxta tår coolt. Min son har sådana och när någon kommenterar det säger han bara att det har Ola Salo också och han säger minsann att det innebär att man är mer utvecklad än andra eftersom de ständigt höjande havsnivåerna gör att man måste ha lite simhud mellan tårna.

Gott nytt 2009!

E sa...

Linda, ja det var kul att se så nära så man riktigt kan se dom agera. Han var duktig på det Ola, så han visa att han kan mer än att sjunga.
Howdy Sailor, va roligt med presentkort. Jag älskar sånt där. Finns väl en massa kul att se i Götet också.
Dottern berättade det där om hans tår=). Så bra att han kan fungera som stöd för din son. Alltid skönt att kunna identifiera sig med en cool person och ha honom som redskap om man behöver försvara sig lite. Min dotter är mycket fascinerad av dom där tårna, hon tycker det är urcoolt! Så det så.
Gott Nytt år till dej också.

Anonym sa...

Nu blev jag riktigt, riktigt avundsjuk!

Vilken bra start på det nya året!

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista