onsdag 4 mars 2009

Bindefelt var upptagen!


Det ska vara fest hemma hos mej på fredag...
...fast jag är inte bjuden.

Men jag är inte ledsen för det. Både mina festfixar-talanger, städtjänster och min plånbok är ju välkomna! Min dotter fyller fjorton och vill så klart inte att jag ska vara där under själva festen. Uppgiften att fixa fest ska tas på allvar, så även detta dilemma, därför föreslår jag följande:

"Jag kan vara instängd på mitt rum hela tiden"

"Men tänk om du behöver gå på toaletten

Jaaa, heeeere guuuud! Då syns jag ju. 

En korrekt analys av läget. Jag hade inte tänkt på den oförutsedda händelsen, som på ett sätt kan anses rätt förutsägbar, så det var minst sagt klantigt, rent av oproffsigt av mej att vara så korttänkt. 

Sen kom jag på hur det är. När man har fest då kan man ju sätta upp lappar i trappan och förbereda grannarna. Man liksom varnar lite för att undvika irritation. Händer detta dessutom väldigt sällan så brukar, för att främja god grannsämja, detta passera utan besvär. Nu är det hela åtgärdat.  

Bästa grannar!
På fredag planerar vi för en fest. 
Det kan förekomma lite hög musik, 
och en del behov kommer att uträttas
från balkongen.
Vi hoppas ni har överseende med detta.
 
Med vänlig hälsning
//lägenhet 201

9 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Jag noterar att det står från och inte balkongen...

:)

E sa...

...så uppmärksamt av dej! =)

Anonym sa...

Ha ha ha... jag kan ju tänka mig den scenen:)

Jag ska bannemig fråga om det är av samma synlighetsrisk som inte min 15 åriga stöddotter vill ha fest hemma hos mig. Man är ju kanske ett piiiinsamt inslag som smyger till toan och hämtar en kopp te. ;)

Vilda sa...

Hehehehehehehehehehe

Anonym sa...

Hoppas festen ska tillbringas på första våningen - då spelar det ju mindre roll vilka behov som kommer att uträttas FRÅN balkongen...

Anonym sa...

man plockar väl fram sin bajja-maja vid sådana här tillfällen? Den man har i garderoben alltså.

Anonym sa...

Vilken rolig slutkläm:)//M

Anonym sa...

Vad blev änd- (f´låt) slutresultatet dagen till ära?

E sa...

Tack för alla roliga och glada tillrop till detta inlägg och Linda jag kissar såklart inte på din utmaning utan ämnar svara dej snarast!
Kramar!

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista