tisdag 3 mars 2009

Förföriskt flöde Fredrik Fexeus

Konsten att läsa tankar. 

I tider då det flitigt debatteras vad som kan betecknas som konst är det väl relevant att fråga sig om det verkligen kan betecknas som en konst. 

Jo, men att läsa tankar är en ytterst kreativ handling som syftar till att skapa meningsfulla möten mellan människor. Nog är väl det konst!

Låt mig slå fast efter dagens (före)drag att unge herr Fexeus är en god kommunikatör och kreatör samt en utmärkt underhållare. 

Skönt att jag idag kunde avhålla mej från att anfalla honom med ett fånigt barbariskt leende och en ännu ej signerad bok i högsta hugg. Jag minns med fasa förra gången vi sågs.

Det var inget personligt riktat mot honom egentligen. Det var bara det att det var min första bokmässa då för två år sen. Jag var i ett konstant rus nämligen. Jag tog sikte på det bord där han stod och skulle signera böcker. Med rak rygg och bestämda steg ångade jag dit i ett rasande tempo. Han tittade hastigt på mej och av hans uppsyn kunde jag avläsa att han kände ett tveklöst obehag. Jag sänkte min galna blick och hungrade vidare till nästa monter med boken under armen, signerad dock!

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant bok! Har inte hört talas om honom men jag ska googla :)

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista