onsdag 11 mars 2009

Anders och Tomas redan tagna på Nautilus

Om du heter Anders eller Tomas sök inte jobb på Nautilus. Det kan bli förvirrande eftersom dom gärna vill vara anonyma. Jag har nämligen pratat med en Anders idag. Hans chef som heter Tomas lyder även han under anonymitetsprincipen.  


"Men tänk om ni har flera som heter Anders eller Tomas, blir det inte svårt då om man inte får använda efternamnet" undrade jag nyfiket.

"Nej, ingen här har samma namn så det är inget problem."

Om det inte vore för att jag tjatade lite så hade nog inte Anders delat med sig av sin lilla hemlis att det är deras policy. Vilken tur att jag fick veta annars hade jag trott att det berodde på att de har så taskig attityd till sina kunder eller för att Anders var så otrevlig i telefonen. Det faktum att jag snällt betalt medlemsavgift till dem sedan 2006 var inget som bringade hemlige Anders ur sin dåliga sinnesstämning. Nej då , han stod rakryggad fast vid sitt usla humör, som han så generöst delade med sig av. Han lät mig förstå att det var inget han tummade på. Otrevligheter och arrogans det ska man inte snåla eller hålla inne med. 

Det här med vad man heter däremot det är ju faktiskt lite väl intimt och inget man delar med vem som helst. Så klart! 

Så om du heter Anders eller Tomas så ska du kanske fundera på att byta namn innan du söker jobb på Nautilus. Be om en lista på allas förnamn så att du inte riskerar något missförstånd. Jag menar har man lagt sig vinn om att vara riktigt sur, oresonlig och irriterad mot en kund och sen kommer någon kollega och få ta äran åt sig för det. Det måste ju kännas himla orättvist.

7 kommentarer:

Comvidare sa...

Hahaha! Tokroligt återberättat.

Vardagslyx... sa...

Galet kul skrivet!!

Pseudonaja sa...

Det avgör det hela. Jag ska INTE träna på Nautilus... heller.

Anonym sa...

Haha! Det var bra skrivet Emma och de kan de gott ha! Kram Michelle

Anonym sa...

Skäms vissa personer för sina
efternamn? Man undrar då hur de
ställer sig till personnummer!
Alla på ett företag kan väl inte
ha "policy" som efternamn, ha, ha!
Skumt eller dumt?

Anonym sa...

Jag tror att de har riter då de anställer folk... alla får gå igenom eldprov, blodbad och bastubränning sedan tilldelas de ett förnman som passar deras profil... ;)
Synd att de inte kör med lite roligare och mer beskrivande namn som:
Svettigabyxan, Surafläcken och Muskelpajen.

Howdy Sailor sa...

På min lilla, lilla arbetsplats har inte mindre än fyra Britta huserad de senaste åren. Och jag ger dem alla dåligt rykte ...

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista