söndag 6 december 2009

Bloggande brudar och annat tjafs


Jag är tydligen awesome... ja, så är det!

I alla fall om ni frågar grodår. Tack, snälla du för att du smickrar mig så. Kan man rodna ända in i hjärtat så gör jag det nu.

Detta betyder att jag i egen hög person, ensam, är en värdig jury att utse inte mindre än tre tjejer, kvinnor, brudar, ja, kort sagt, tre fantastiska bloggerskor! Ingen svår uppgift att hitta dem, svårare är ju att välja bara tre!

Efter noga övervägande går utmärkelsen härmed till följande:


I denna utmärkelse ingår, som en form av tacktal antar jag att skriva 10 saker om sig själv.

Sablar, idag tänker jag för dåligt, känner för lite, och skaparglädjen ligger på botten av min glöggmugg tillsammans med sumpiga bakfulla russin. Men jag gör ett försök i alla fall.

* En kreatör är jag och det ger mig rätten att skjuta saker på framtiden tills sista timmen är slagen och kniven vilar hotfullt mot strupen.

* Blommor och växter ligger mig varmt om hjärtat. Dom skapar värme och trivsel och är lika personliga och individuella som människor. Vill du få mig att smälta, låt blommor tala i sällskap med det du vill säga.

* Sedan jag upptäckte raw-food för sju år sen har levande mat försöker ta över min tallrik mer och mer för varje dag med mer eller mindre stor framgång.

* Vackra tyger, snygga snitt och välskräddade kreationer ger mig hög puls.

* Kan inte bara läsa en bok i taget, en trave på minst fem måste samsas vid sidan av min säng.

* Jag tror på synkronicitet.

* Jag älskar överraskningar från vänner som vill mig väl.

* Skrattar ohämmat utan att någonsin skämmas så fort jag får en chans.

* Blir snabbt och alltför lätt betagen i människor jag möter.

* Jag är en hejare på att göra finurliga och annorlunda pepparkakshus.

Puh, det gick till slut att hitta en bit av mig att presentera!



5 kommentarer:

E sa...

japp du har så rasande rätt, Linda! ;) Mycket härligare att slå sig för knäna och strunta i vad folk tycker när det gäller det i alla fall.=)

Comvidare sa...

Lite snuvad känner jag mig allt. Trodde att de tio punkterna skulle handla om min förträfflighet. Nu är jag bara en länk i din blogg.

(fasttacksåjättejättemycketförnomineringen)

Anonym sa...

Du glömde att du är helt fantastisk på alla sätt!! ;)

Anonym sa...

Roligt och spännande att läsa dina tio punkter!
Jag gillar människor som blir betagna av nya kontakter, ni är energispridare :)

Anonym sa...

Tack E, gulle dig :)
Blir alldeles rörd här, ska genast uppdater med den på min blogg (+ dessutom skriva ner 10 saker).

Inom de närmaste 4 dagarna, jag övar på att 'ta det lugnt' ;)
Kram, och du,
...
du är fantastisk!
Ji

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista