fredag 3 oktober 2008

Fotriktigt

                  Skippa högklackat
  Jag såg att kvinnan på omslaget  i 
Hem & Hyra  nr 5 har höga klackar.
De förstör fötterna. Kvinnor, ni är mycket 
vackrare i låga klackar! Gången blir så 
mycket finare. Kläm åt skobranschen som 
säljer så fula och farliga skor.
Ingvar Langlet

Dessa rader gick att läsa i Hem & Hyra. Vad ska man säga om denna omsorg från herr Langlet. 
Kläm åt skobranschen innan skobranschen klämmer åt dina fötter, liksom. Här sparades inte på Ingvars krut inte. Inte nog med utfärdad varning, fula är de också klackarna. 

Med detta önskar jag er alla en fin gång i helgen!


6 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Man undrar ju lite stillsamt om ett debattinlätt om skor i ett organ vid namn Hem & Hyra inte är lite off topic?

E sa...

Ja; den undran kan ju äga sin riktighet.
Det var ju det där med omslaget, Ingvar vill nog ha sin hem & hyra fotriktig rakt igenom så att säga.=)

Fredrik sa...

Man ska bo i Australien. Där springer alla omkring i thongs. Vad enkelt allt vore då.

Anonym sa...

Om han hade sagt att de förstör parketten kanske jag hade nickat och sagt att det var logiskt med den åsikten i Hem & Hyra...

E sa...

Nu måste jag blotta mig och erkänna min okunnighet. Thongs, vad är det? Det låter som en rar innetoffla med en gympadojas spänst. Något fotriktigt i alla fall gissar jag.

Ja paljetten relevansen lyste med sin frånvaro på fler plan.=).

Fredrik sa...

Ja det där med thongs. Man kan tro det handlar om stringtrosor vilket det gör i vartenda land förutom just Australien. Där är thongs helt enkelt vanliga flip-flops. Men de får inte alls kallas för flip-flops där, då skakar dom på huvudet åt en. Thongs är det som gäller.

Underligt men synnerligen charmerande folkslag.

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista