söndag 19 oktober 2008

vapenvila


Försynt dotter öppnar försiktigt min sovrumsdörr och tittar in med stora gröna morgonögon, rufsigt morgonhår, vem kan motstå att bli klarvaken av något sånt. Inte jag.
Hon hoppar ner i sängen och roffar åt sig en kudde. Inga sura mammaprotester om att vilja sova mer. 

Frukost tillsammans, en stund innan bråttom träder in och livsviktiga mascaran får sin plats.

-Hej-då-ta-det-försiktigt-när-du-cyklar-ha-det-så-bra-idag-får-jag-ingen-hejdå-kram. 

Hon ger mej ryggtavlan och försvinner i riktning mot cykeln. 

-Men-mamma-gå-in-nu-stäng-dörren-hejdåååå.

Idag är det fred och frid. Inga vansinnesvrål, inga smällande dörrar, inga tårar, bara lyckligt lugn. Mötes vid skolan och gick en tur om bageriet på väg hem.

Kärlek, levande ljus och muffins ger ro och harmoni.

(och kanske var det allt de där tjatet som letade sig hela vägen ner i min plånbok och slutligen blev  ett par stövlar på lyckliga ben) 


5 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Å gulliga -- det är det som är livet, eller hur? Min mamma säger att jag ska passa på att låta ungarna komma till sängen för en vacker dag vill de inte det längre. Då får man vänta tills barnbarnen gör det.

Nu ska jag gå in och känna på mina telningar. Tack för en mysig text!

E sa...

Bra poäng. ..har inte ens tänkt på att det där säng besöket är något att vara tacksam över. Så nu kunde jag njuta lite extra i morse. Tack för din uppmuntrande feedback. Jag blir glad att någon kommer åter och vill läsa.

Fredrik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fredrik sa...

Man säger att pengar aldrig kan köpa lycka men den som säger att de inte kan köpa vapenvila, om än kortvarig, har aldrig varit förälder.

Dessutom är det galet mysigt med ungarna i sängen om morgonsidan. Så länge man inte är dödligt trött.

E sa...

Jag hör att vi förstår varann precis. Hoppas du får morgon-sötnosar i sängen snart.

Bloggintresserade

Powered By Blogger

Min blogglista